Blog

Blog

  • Alles
  • Toepassingen

Perspectieven voor de fashion industrie

Vanaf het begin van de Corona-crisis informeert organisatie- en adviesbureau McKinsey de wereld voortdurend met waardevolle briefings omtrent de ontwikkeling van het virus en de bedrijfseconomische consequenties hiervan. In vergelijking met andere gerenommeerde adviesbureaus is het opvallend hoe transparant ze zijn met hun onderzoeksgegevens en adviezen. Ook voor ondernemers in het midden- en kleinbedrijf zijn deze briefings zeer nuttig in het bepalen van prioriteiten en beleid.

WORKSHOP: Meester over je eigen productinformatie

Het retaillandschap in de lifestyle industrie is sterk aan het veranderen. Marktplaatsen groeien hard. De online retailer heeft dringend behoefte aan accurate, kwalitatieve productinformatie. Maar krijgt hij dit?

Wat maakt TASPAC uniek voor lifestyle merken?

TASPAC richt zich met haar Product Informatie Management concept specifiek op lifestyle merken. De vraag die we vaker gesteld krijgen is wat we onder een lifestyle merk verstaan en wat ons concept zo specifiek maakt voor dit segment. In deze blog gaan we in op de definitie en kenmerken van lifestyle merken. Daarnaast geven we aan wat het onderscheidende vermogen is van het TASPAC kant en klaar PIM concept voor de lifestyle industrie.

Informatie over duurzaamheid vanuit TASPAC beheren

Onderzoek van de Universiteit van Michigan concludeert dat 90% van de moderne CEO’s duurzaamheid van fundamenteel belang is voor succes. Men ontwikkelt strategieën om duurzaamheid te bevorderen en introduceren steeds meer duurzame producten en diensten op de markt. Zij stellen CSO’s aan en publiceren milieueffectrapportages voor consumenten en investeerders.

Wereldwijde product classificatie standaard voor de lifestyle industrie

De Global Product Classificatie standaard (GPC) is een initiatief van GS1. Deze wereldwijde organisatie (bekend als uitgever van EAN codes) is gericht op het ontwerp en de invoering van standaarden op het gebied van elektronische communicatie tussen bedrijven.

Eenvoudig beheren van certificaten

Afnemers stellen steeds meer eisen aan de producten van leveranciers. Zo willen ze weten of een product al dan niet voldoet aan bijvoorbeeld de geldende wet- en regelgeving, kwaliteitseisen, hygiënevoorschriften of normen op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemerschap (MVO) en duurzaamheid.